Làm việc cùng chúng tôi

Kể từ khi chính thức triển khai hoạt động kinh doanh vào tháng 4/2009 đến nay, Hanwha Life Việt Nam đã liên tục đạt được những thành tích xuất sắc so với kế hoạch. Thành công này là nhờ những nỗ lực của đội ngũ nhân viên năng động, chuyên nghiệp với môi trường làm việc đề cao tinh thần đồng đội trong đó mỗi cá nhân cam kết đạt được mục tiêu chung.

Chúng ta sẽ cùng nhau đạt được nhiều thành công hơn nữa nhờ phương châm hoạt động

THỬ THÁCH

Chúng tôi tin vào THỬ THÁCH trong việc tìm kiếm sự xuất sắc thông qua thay đổi và sáng tạo

CỐNG HIẾN

Chúng tôi CỐNG HIẾN cho công ty và khách hàng để đạt được mục tiêu lớn hơn

LIÊM CHÍNH

Chúng tôi tin vào hành động LIÊM CHÍNH trong mọi việc của mỗi cá nhân trong tổ chức

Tư vấn tài chính
Nhân viên

Mở cửa tương lai cùng Hanwha Life Việt Nam

Trở thành Tư vấn Tài Chính của Hanwha Life Việt Nam, bạn sẽ được huấn luyện trong môi trường làm việc năng động và chuyên nghiệp.

Ngoài ra bạn còn có thể:

  • Tự quyết định thời gian làm việc và nghỉ ngơi.
  • Tự quyết định đối tượng khách hàng.
  • Tự quyết định mức thu nhập.
  • Được tưởng thưởng xứng đáng với thành tích.
  • Được đi du lịch trong và ngoài nước miễn phí.

Tiêu chuẩn tuyển dụng:

  • Độ tuổi: 18 - 60 tuổi
  • Tình trạng cư trú: Có HKTT hoặc KT3 tại địa phương Hanwha Life Vietnam đang tuyển dụng
  • Trình độ học vấn: Tối thiểu tốt nghiệp phổ thông trung học.
  • Ưu tiên có kinh nghiệm bán hàng, quản lý, tư vấn hoặc tiếp thị.

Con người là tài sản quan trọng nhất

Hanwha Life Việt Nam cam kết phát triển nhân viên chuyên nghiệp qua việc đào tạo. Chế độ lương và phúc lợi của công ty mang tính cạnh tranh và tưởng thưởng xứng đáng cho đóng góp của từng cá nhân. Hãy xem qua các vị trí cần tuyển của chúng tôi, và ngay khi chưa có vị trí tuyển dụng phù hợp với mong muốn và khả năng của bạn, chúng tôi vẫn khuyến khích bạn gửi sơ yếu lý lịch của mình vào ngân hàng dữ liệu của chúng tôi cho các vị trí phù hợp sau này.

Hồ sơ cần nộp:

  • Thư xin việc
  • CV giới thiệu quá trình làm việc

Quy trình chọn lọc ứng viên:

  • Bước 1: Nhận và sàng lọc Hồ sơ
  • Bước 2: Phỏng vấn cùng cấp Quản lý trực tiếp
  • Bước 3: Phỏng vấn cùng Nhân sự
  • Bước 4: Nhân sự sẽ liên lệ với ứng viên thích hợp và gửi Thư cảm ơn với những ứng viên chưa thích hợp

ACTUARY

Ngày đăng: 09/01/2020 | Làm việc tại: Hồ Chí Minh

Valuation

  • Be responsible for all regular reports required by MOF, especially reserves rule, to ensure they are fully complied with regulator’s requirement.
  • Be responsible for all regular reports required by Regional/Head Office to ensure they are fully complied with Regional/Head Office’ standards.
  • Be responsible for all experience studies (Persistency, Mortality/ Morbidity, Expense). Ensure they are performed regularly.
  • Actively think out the control rules to regular reports to ensure they are properly performed and reviewed.
  • Be mainly involved in Forecast/ Business Planning in deriving Best Estimate Assumptions used in Forecast/ Business Planning. Ensure they are properly documented.
  • Be the key contact point for both internal and external Audit related to Valuation Actuarial.
  • Be the key contact points for all reinsurers to deal with reinsurance premium calculation approach as well as payment/ claim recovery.
  • Support to do analysis of product performance both qualitative and quantitative.
  • Carry out a wide variety of ad-hoc actuarial investigations, as required from time-to-time, ensuring all results are thoroughly checked for accuracy and consistency.
  • Work closely with other departments where necessary for background and supplementary explanation on the results of some reports.
  • Assist the Head of Actuarial in ad-hoc investigation as required from time to time.
  • Support for company projects and initiatives:

- Internal project: review, convert and recommend new initiative for current Prophet model.
- Company/Group project: Assist for new initiatives from various company’s key projects such as IFRS17, ALM project, proactively provide feed-back before, during, and after projects.

Others:

  • Actively study towards a recognized actuarial qualification.
  • Supervise daily activities of junior staff, providing instructions and guidance on work related matters.
  • Set up KPI for actuarial staffs and judge them based on that
  • Provide coaching to junior staff on actuarial concept & techniques so that knowledge of actuarial practice is acquired quickly and effectively.
  • Manage staffs in taking leave/ daily works and supervise them in actuarial concept/ techniques

Job Requirements

Qualification

  • Bachelor/ Master in Mathematics/ Statistics/ Actuarial Science
  • ASA designation or equivalent is a plus.

Knowledge

  • Actuarial background with at least 5 years experience
  • Good knowledge on VBA coding
  • Expertise in Prophet software

Skills

  • Excellent management and communication skills
  • Strong in analytical skills and keen eye for details
  • Strong problem-solving capabilities

CALL CENTER

Ngày đăng: 09/01/2020 | Làm việc tại: Hồ Chí Minh

Job Description

  • Ensure provision of a high quality services to all internal and external clients making enquiries and complaints by telephone (including inbound and pro-active calls).
  • Respond to all clients’ questions and requests accurately, quickly and in a professional manner.
  • Keep courteous, helpful and smile voice as communicating with all clients.
  • Cooperate up with related departments to ensure all customer enquiries/requests to be solved completely and satisfactorily..
  • Cooperate with relevant Departments on improving customer care services and solving complaints.
  • Work closely with the customer services and other operations areas in a team based environment.
  • Contribute to maintaining professional office environment by ensuring compliance with company policies (labor regulations, office rules, dress policies, etc.)
  • Perform other tasks as assigned from time to time

Job Requirements

Knowledge & Experience

  • Good clerical work experience.
  • Good customer services experience
  • Demonstrate accuracy and thoroughness. Work in an organized manner.
  • Effective communication skills: writing, speaking and listening.
  • Ability to contribute to a productive work environment: positive, team-oriented, customer-oriented.

Working Relationships

  • Maintain a clear reporting line with line manager.
  • Work closely with the Customer Services and Operations team and a wide range of Head Office staff for daily processing.
  • Support all internal/ external customers in daily services.

Position Challenges

  • Ensure that all transactions are handled promptly and effectively.
  • Ensure provision of customer focused services within agreed timeframes and standards while maintaining company standards/policies.

PREMIUM CONTROL

Ngày đăng: 09/01/2020 | Làm việc tại: Hồ Chí Minh

Job Description

  • Arrange working schedule, available resources and control workflow to make sure:
    - All collection reports are timely and accuracy
    - Manage & control the closing balance cash at branches or GAs following the current Company’s requirements
    - All policies payments via bank had processed daily with high effectively
    - Manage storage procedure of OP’s documents
    - All new memos/guidelines related to the work are recorded & updated in accurately implemented;
    - Provide CSs, OP team and Finance Department with strong supports to increase productivity of PC team;
  • Daily reports related to assigned tasks;
  • Recommend Head of PC for the good initiatives to improve the tasks accurately and efficiently;
  • Participate actively in developing PC procedure/special project effectively and timely. Support change implementation initiatives, if any.
  • Manage & control about the issue, check, issue over...for all receipt books that depends on the receipt books procedure.

Job Requirements

Qualification

  • Bachelor Degree;
  • At least 2 years experience with Life Insurance or related
  • Good communication, customer service oriented
  • Time management, Team work spirit and interpersonal skill
  • Life insurance and accounting is preferable, basic English
  • Advanced excel is referable

Knowledge

  • Life Insurance
  • Accounting
  • Computer literacy

Skills

  • Good management, presentation and communication skills
  • Multi skilled, ability to handle various business related issues
  • Strong ability to anticipate problems in advance
  • A team player that nurtures a team work environment
  • Ability to produce results under time restraints

POLICY OWNER SERVICES

Ngày đăng: 09/01/2020 | Làm việc tại: Hồ Chí Minh

Job Description

  • Performed clear policy change requests as per guidelines; process on eBao system and prepared letter to send out in a timely manner within 3 or 5 working days ((in case of needing more doc. or lacking of premium)
  • Ensure error cases has take noted on the eBao system and manual prepared letter sent to customer and still keep follow as well
    Test and processed error cases on UAT and Production environments
  • In charge of testing:
    - New product
    - New function enhancement
    - Defects met everyday
    - Support create test case related department (AP, FA, IT, NB, Claim)
  • Ensure be carefully process on system right on change requested
  • Explain questions of clients/FCs relating to POS issues timely and accurate
    - Perform in a pleasant, professional demeanor, treat coworker with courtesy and respect, act in a trustworthy manner. Maintain professional office environment by ensuring compliance with company polices (labor regulations, office rules, dress policies, etc)
    - Willing to work overtime (as need) - Supporting others in clearing overload, new projects/issues - Others tasks assigned by suppervior/Manager/Director

Job Requirements:

Qualification:

  • University graduate. Preferably in banking or accounting.


Knowledge and Experience:

  • Strong experiences in policy owner service/ NB and eBeao system is preferred.
  • Proficient in MS Office.
  • Good English communication.
  • Obtain an analytical & organized approach, with a good attention to details
  • Ability to contribute to a productive work environment: positive attitude, team-oriented, customer-oriented.

Working Relationships:

  • Maintaining a clear reporting line with the direct Manager.
  • Being able to build strong relationships with staff at all levels within the Company and sales force.
  • Maintaining good relationships with fellow staff and management

Position Challenges:

  • Being committed to accuracy and sound of following up and processing in policy change, co-ordinate with IT/FA/Actuary… in solving rising at works.
  • Being committed to work according to the company’s policy and standards.
  • Being committed to meet deadline of assigned tasks.
  • Being closely working with fellow staff to achieve the overall objectives of department.

NEW BUSINESS

Ngày đăng: 09/01/2020 | Làm việc tại: Hồ Chí Minh

Job Description

  • Processing of new business from receipt of proposal to issue of policy (or cancellation of proposal) within agreed service standards.
  • Data entry and verify of all new business proposals performed accurately and timely within agreed services standards.
  • Effective management of un-issued business in suspense, ensuring that every effort is made to meet all requirements for a policy to be issued.
  • Ensure that clear and timely communication is made to the sales force, customer in relation to new business in processing (both issued and un-issued).
  • Joining testing team to enhance/upgrade system or test new products, ensure no problem/error occurred or should be fixed.
  • Ready to learn and grow up to Jet underwriter to handle simple medical cases, attend key in automatic underwriting process.
  • Responsibility to train new NB staff and cross-train staff of other sections if required.
  • Support underwriting by doing NBU letters, handling clinic issues.
  • Maintain accurate records relating to work processed as well as work in progress.
  • Support management to complete assigned tasks.
  • Work closely with other members in a team based environment.
  • Perform in a pleasant, professional demeanor, treat coworker with courtesy and respect, acting in a trustworthy manner.
  • Actively contribute to make continuous improvement in work processes to increase service quality, decrease paperwork & turn-around time.

Job Requirements

Qualification

  • University graduate preferred.

Knowledge & Experience

  • Good experiences in operations of a life insurance company.
  • Good insurance knowledge
  • Good English communication.
  • Proficient in MS Office. Master other advanced technology preferred.

Working Relationships

  • Maintaining a clear reporting line with direct Manager.
  • Maintain strong relationships with staff at all levels within the Company and sales force.

Position Challenges

  • Being committed to providing excellent services to internal and external customers.
  • Being committed to agreed services standards.
  • Being committed to work according to the company’s policy and standards.

AGENCY COMPLIANCE

Ngày đăng: 27/03/2019 | Làm việc tại: Hồ Chí Minh

Job Description

  • Assist Manager in handling violation cases of agency force, interview agents and provide cases assessment report
  • Assist Manager to review the procedures & guidelines of other departments and give the solutions for implementation
  • Work closely with agency force for purposes of monitoring agents' compliance with the company regulations & guidelines
  • Provide professional advice and feedback in relation to agency compliance
  • Handle all customers' complaints against sale force and investigate violation cases of sales force in a timely manner
  • Be able to organize/chair meetings and ensure to provide appropriate and efficient solutions for these cases
  • Be able to negotiate, be confident and independent during the process of investigation and handling violations
  • Understand company 's system and procedures of Agency Compliance as well as related functions/department so as to come up with accurate and appropriate solutions and ensure customer benefit are protected
  • Conduct onsite-checking on sales office/GA
  • Develop detail plan to ensure the review program is effective

Qualification

  • Bachelor's Degree in related filed
  • Good English
  • At least 2-3 years of related work experience in insurance
  • Able to work independently and under pressure
  • Good report writing and communication skills
  • Meet deadlines
  • Good negotiation

CLAIM INVESTIGATOR

Ngày đăng: 27/03/2019 | Làm việc tại: Hồ Chí Minh

Job Description

Role Purpose: The main purpose of this position are verification of Claim investigation, support in promptly and correctly settling and handling all of the risk coverage claims other than timely contractual benefit claims. Reading, analyzing and evaluating medical records

Autonomy :

  •  Answer directly the customer complains after issuing the claim decision.

  • Collecting the claim document and information automatically.

  • Requesting the customer to add the necessary documents for the claim.

Problem Solving

  • The customer demand to know the claimed result immediately after submitting the claim document.
  • Normally, that accident has the police report, but the customer doesn’t declare it.
  • Some hospital refuses to give the medical information.

Job Requirements

  • Ensure all claim investigations (where relevant) should be done promptly and effectively.
  • Ready to go working far.
  • Ensure that clear and timely communication is made to the sales force and customers in relation to claims handling and payments
  • Ensuring efficiency and effectiveness of each transaction/ process and the integrity of the claims handling process
  • Work under high pressure
  • Actively seek ways to make continuous improvement to all processes

Qualification

  • Responsibility, Honestly, Initiative.

 Knowledge

  • University graduate
  • Knowledge of law, policeman, medical, insurance.
  • Have job experience and skills

Skills

  • Proficient in MS Office.
  • Communication skills.
  • Logical thinking.
  • Work in an organized manner.
  • Ability and willingness to learn and adapt to the working environment.

UNDERWRITER

Ngày đăng: 05/10/2018 | Làm việc tại: Hồ Chí Minh

Job Description

  • Ensure that all new business is underwritten promptly and effectively within agreed service standards and in accordance with the company underwriting policy
  • Ensure that clear and timely communication is made to the sales force in relation to underwriting of new business (both issued and un-issued).
  • Review of individual claims as and when required.
  • Establish sound relationship and maintain good contact with medical providers, reinsurer and underwriting people in the industry.
  • Maintain accurate records relating to work processed as well as work in progress.
  • Work closely with other members in a team based environment.
  • Perform in a pleasant, professional demeanor, treat coworker with courtesy and respect, acting in a trustworthy manner.
  • Actively contribute to make continuous improvement in work processes to increase service quality, decrease paperwork & turn-around time.

Qualification

  • University graduate. Qualified medical doctor.
  • Proficient in MS Office
  • Positive attitude
  • Effective communication skills
  • Good at organizing skills

NHÂN VIÊN DỊCH VỤ KHÁCH HÀNG

Ngày đăng: 09/01/2020 | Làm việc tại: Toàn Quốc

Mô tả công việc:

  • Chăm sóc khách hàng: Giải đáp các thắc mắc & xử lý khiếu nại của khách hàng trực tiếp hoặc qua điện thoại
  • Thực hiện các yêu cầu của khách hàng chuyên nghiệp và khéo léo. Thực hiện việc tiếp nhận hồ sơ/yêu cầu, thu phí, chi trả, xử lý hệ thống nhanh chóng, chính xác theo như tiêu chuẩn đề ra. Phối hợp với Bộ phận Nghiệp vụ để đảm bảo thực hiện đúng theo quy trình và đáp ứng yêu cầu của khách hàng
  • Quản lý đại lý: Tiếp nhận hồ sơ, xử lý và giao nhận chứng từ. Đặt hàng khuyến mãi, theo dõi bán hàng và quản lý tiền tồn
  • Quản lý phí bảo hiểm: Đảm bảo tính chính xác của việc cấp phát phiếu thu, phối hợp với Phòng Kiểm soát Phí & Bộ phận Kinh doanh để kiểm toán phiếu thu theo quy định. Quản lý các quỹ tiền mặt, phiếu thu, báo cáo theo đúng yêu cầu của Phòng Kế toán. Thực hiện giao dịch thu chi, báo cáo & nộp tiền ngân hàng
  • Các công việc khác: Phối hợp chặt chẽ với Bộ phận Kinh doanh tại chi nhánh. Các yêu cầu khác được phân công tùy từng thời điểm

Yêu cầu công việc:

  • Tốt nghiệp Cao Đẳng/Đại học. Ưu tiên ngành tài chính kế toán hoặc ngành Bảo hiểm nhân thọ
  • Có kinh nghiệm trong ngành dịch vụ khách hàng ở các công ty Bảo hiểm nhân thọ
  • Sử dụng thành thạo MS office
  • Kỹ năng thuyết phục, đàm phán tốt qua điện thoại cũng như giao tiếp trực tiếp
  • Cẩn thận, khéo léo, có tinh thần làm việc tập thể
  • Tiếp thu nhanh, nhiệt tình, năng động
  • Có khả năng thích ứng tốt với thay đổi của môi trường làm việc

GIÁM ĐỐC KINH DOANH KHU VỰC

Ngày đăng: 27/03/2019 | Làm việc tại: Toàn Quốc

Mô tả công việc:

  • Họp hàng tuần với đội ngũ đại lý tại mỗi TĐL nhằm cập nhật thông tin liên quan đến các Thông báo Nội bộ mới, chương trình thi đua, cũng như động viên đội ngũ đại lý v..v
  • Huấn luyện kiến thức sản phẩm và kỹ năng tư vấn
  • Họp đánh giá hàng tháng với các quản lý đại lý (DM và UM) tại mỗi văn phòng TĐL theo mẫu đánh giá của KLI; sau đó đưa ra kế hoạch hoạt động cụ thể cho tháng tiếp theo.
  • Phối hợp với giám đốc TĐL tổ chức hội thảo tuyển dụng (tối thiểu 1 lần 1 tháng)
  • Phối hợp với giám đốc TĐL và RSD/SDM phỏng vấn ứng viên quản lý đại lý (DM và UM) và ứng viên TVTC mới cho văn phòng TĐL
  • Hỗ trợ chuyên viên huấn luyện tổ chức và đứng lớp các lớp BFC
  • Phối hợp với giám đốc TĐL tổ chức hội thảo khách hàng
  • Phối hợp với Bộ phận Chiến lược Kinh doanh (Distribution Planning) cập nhật các công cụ tư vấn cho TĐL
  • Phối hợp với giám đốc TĐL thiết lập kế hoạch kinh doanh và tuyển dụng cho từng tháng, quý và cả năm
  • Đảm bảo TĐL hoạt động theo đúng các Quy định Hoạt động của Văn phòng TĐL do KLI ban hành cũng như các quy định khác của KLI bằng cách sử dụng các mẫu giám sát văn phòng TĐL

Yêu cầu công việc:

  • Tốt nghiệp đại học 
  • Ít nhất 3-4 năm kinh nghiệm làm việc tại vị trí tương đương trong ngành Bảo hiểm Nhân thọ
  • Kỹ năng giao tiếp, thuyết trình, tạo động lực, làm việc với áp lực cao

CHUYÊN VIÊN HUẤN LUYỆN ĐẠI LÝ & KÊNH PHÂN PHỐI

Ngày đăng: 27/03/2019 | Làm việc tại: Toàn Quốc

Mô tả công việc:

  • Giảng dạy các lớp huấn luyện kỹ năng cơ bản về Bảo Hiểm Nhân Thọ do Bộ Tài chính quy định cho Tư Vấn Tài Chính (TVTC) mới và các lớp nâng cao cho đội ngũ quản lý TVTC
  • Phối hợp và hỗ trợ Giám Đốc kinh doanh khu vực trong các chương trình hội thảo, các hoạt động phát triển kinh doanh (câu lạc bộ MDRT, tuyển dụng, ProFC, v.v…) và tham gia cùng lực lượng TVTC trong các chương trình bán hàng thực tế
  • Tham gia xây dựng tài liệu huấn luyện
  • Các công việc khác liên quan đến công tác giảng dạy do quản lý trực tiếp giao phó

Yêu cầu công việc:

  • Công dân Việt Nam, độ tuổi từ: 28-45
  • Tốt nghiệp đại học chuyên ngành Sư Phạm/Kinh Tế/Quản Trị Kinh Doanh/Marketing
  • Có kinh nghiệm ít nhất 2 năm về Bảo hiểm (ưu tiên Bảo hiểm Nhân thọ)
  • Khả năng làm việc độc lập
  • Kỹ năng thuyết trình tốt, có khả năng tổ chức, thuyết phục và động viên
  • Kỹ năng giao tiếp tốt, linh hoạt và có khả năng truyền cảm hứng
  • Sử dụng thành thạo phầm mềm Powerpoint và các phần mềm Office khác

Để biết thêm thông tin, xin vui lòng liên hệ: hr@hanwhalife.com.vn